Regler för anläggningen

För att få nyttja anläggningen krävs att du är medlem samt har betalt anläggningsavgift. Info kring detta hittar du under fliken Medlem.

Alla hjälps åt att hålla anläggningen i toppskick vilket innebär bl a att plocka upp gödsel, både i ridhuset, på utebanorna och parkeringen. Även hö och strömedel måste också krattas upp på parkeringen. Om det blir isigt finns det en kärra med sand innanför läktardörren. Kolla läget innan Ni lastar av.

För att anläggningen skall hållas i gott skick är det viktigt att vi alla värnar om den. Som att vara noga med att släcka lyset när man lämnar anläggningen, och att se till att dörrar och portar är ordentligt stängda så de inte blåser sönder.

NGR är en helt ideell förening, och det är vi som medlemmar som tillsammans behöver hjälpas åt med drift och underhåll.

Våren 2024

Samtliga tisdagar kl 17.30 - 19.30 hålls organiserade träningar.

Under de tiderna är ridhuset inte öppet för fri ridning. Däremot är du som medlem varmt välkommen att kontakta respektive tränare om du är intresserad av att delta vid dessa tillfällen. Information och kontaktuppgifter för detta hittar du under fliken Samarbeten med externa tränare.

Då vi är många som nyttjar anläggningen har styrelsen beslutat om särskilda tider för hoppning. Dessa är lördagar och söndagar kl.12.00 - 15.00. Det är de bommar som ligger på sargen i ridhuset som får användas vid träning.

Ungefär en gång/månad arrangeras Riddarträning. Då finns inte möjlighet till fri ridning. Det finns även andra tillfällen, som vid programridningar, CM-hoppningar eller när anläggningen ska underhållas eller förberedas för tävling. Information om detta aviseras på klubbens Facebooksida inför de tillfällen anläggningen inte är tillgänglig, så ta för vana att kolla innan du åker.